lördag 11 augusti 2012

När lillen sover

Skall börja utnyttja tiden som Jonatan sover lite bättre.. Så nu blir det lite bloggande tänker jag. Idag så är Peggy på jobbet, så drar jag och J till en väninna som har en liten tjej på 7 månader. Mysigt med vänner som har barn, man snackar på något sett lite annorlunda med de som är i liknande situation. För ja visst är det så att livet blir annorlunda när man har fått barn. När det kommer till träning och hälsa om dagen så har vi börjat komma tillbaka på fötterna efter födsel och graviditet. Under hela graviditeten så kunde jag äta allt (utom gluten så klart), något jag gjorde. Men så fort lilla Jonatan kom ut så har det alltså inte hållit sig så. Ca 1,5 mån efter födsel så sätter min mage igång och krånglar helt galet mycket. Så mitt i semestern (som jag hade planlagt att frossa i mat), blev inte helt så.. inga jorgubbar, choklad, pasta, ris, bröd.... osv.. Men man måste ju må bra, så därför uteslöt jag det. I tillägg skall man ju passa sig för lite saker för lillens skull. Men nu är vi alltså lite i samma rutin som innan jag blev gravid, magen är fortfarande dålig men har inte ont iaf. Å ja, för er som inte minns, jag har IBS. Hemma tränings upplägget går mycket bra om dagen, har varit lite på Actic också :). Man måste ju passa på innan fruen skall ut i praktik (20/8). Var borta hela 50 min från Jonatan i går..hehe.. jag tacklar det lite dåligt att vara ifrån honom, det är nog grundat i vår tuffa start och det eviga oroandet om hans välmående. Fruen tränar nu inför tester på skolan och i sista året så skall hon vara "jätte" stor och stark. Då måste man börja nu. Och jag har ju fortfarande lust att tävla i fitness. Så planerna framöver är reeeen mat, massa mat och bra fokuserad träning. Här gäller det för mig att inte överdriva, maten till Jonatan är högst prioriterat. Men jag antar att om jag hela tiden äter lite för mycket så skall det inte vara några problem. Har dock märkt att när jag har konditions träning så äter jag dålig.. hmm vet inte varför jag tappar aptiten. Men jag är väldigt medveten om det, så jag får det till.
Jonatan är såå glad i morbror... Nu sover lillen, han har just fått i sig lite extra närings pulver. Han går dåligt upp i vikt och måste nu har lite ersättning i min mjölk en gång om dagen. Vi testar bara detta nu, för blir han för mätt så orkar han inte ammas, och blir det tillfälle så går det ju lite upp i upp med extra näringen. Så vi får se. Han blev väldigt mätt nu och orkade inte äta mer. Men vi får se när han vaknar. Mata och sen ut på tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar