måndag 7 mars 2011

Över ett år sedan sist..

Jag vet egentligen inte om jag är en bloggare, men ja gillar att skriva och uttrycka mina tankar om saker, så varför inte. Vad jag kommer skriva om är mer eller mindre det som faktiskt händer i mitt liv just nu, de små sakerna man kanske glömmer att man gör och hur mycket man hinner med. Ja som jag skrev första gången jag var här inne, så går samhället fort framåt och jag tycker nog i grund och botten att det går för fort.
Det är snart 3 år sedan jag började på bachelor i Pedagogikk på Oslo Universitet, dvs att ja nu sitter och skriver bacheloroppgava för tiden. Sen är jag alltså klar med detta studiet, vad ja nu har blivit och helt precis vad jag vill göra nu, det är jag inte säker på.

I helgen har jag och den Svenska delen av familjen varit på spa i Ronneby. Det var helt toppen härligt! Vi firade mina föräldrar som fyller 50 år i år :) Något som jag märker varje gång jag och fruen är hos våra respektive familjer, är att ju fler gånger vi är där, desto jobbigare blir det. Vad jag menar med den nu, är att jag vill inte åka hem igen, jag vill stanna kvar, i närheten av våra familjer. Men nu har ju vi även den förbannade turen att fruens familj bor i Narvik och min i Halmstad.. så ja det säger ju sitt. Vart vi än flyttar så blir det längre bort från den ena eller den andra.
hmm evigt problem..
Nu skall vi väl först se om fruen kommer in på Polishögskola här i Oslo och om jag får mig jobb eller fortsätter med skola.

Kom just hem, men är snart på väg ut igen, precis som vanligt.. Skall ner och köpa en bok till bachelor, hämta linser och köpa skidor., Glädjer mig till privat kurs på skidteknik till helgen:) Blir kul att lära sig lite ordentligt så man faktiskt kan få sig en träningsökt när man väl går.

Ja framöver kommer nog det mesta här att handa om mitt vanliga liv, mat, träning, skola, fruen och jobb..

tjipp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar