fredag 4 maj 2012

1 dag kvar till termin

Sitter och funderar över på hur länge lillen skall stanna i magen. Har i grund inte lust att bli igångsatt. Kan ju hända jag är en av de som har tur och inte behöver ha en 72 timmar lång förlossning på sjukhuset. Men sån tur har jag väl sällan. Och om jag kunde välja så önskar man ju att få lov att vara hemma så länge som möjligt, innan man måste på sjukna. Jag tycker det är mer okej och "behagligt" att ha ont hemma, än någon annanstans. Blir man igångsatt måste man vara på sjukan hela tiden, från första värken till sista. Det vill säga, många timmar för de flesta. Så nu får vi se hur lillen väljer att göra. Tar det i grund mest med ro i det stora hela om dagen, men är löjligt sliten så får ju inte gjort så mkt ändå. Han där inne i magen är också väldigt lugn i dag, hmm det gillar jag inte. Men känner av honom lite av o till, så det är väl inget att oroa sig för.
Det hade ju varit fint om jag orkade ta mig till ett köpcenter och fick köpt mig lite bomullsgarn så jag kunde virka en "hälsofilt".. får se hur energin är ut över dagen. Men nu blir det att läsa lite i boken till Gro Nylander "Mamma før første gang".. mkt bra för alla förstagångs föräldrar. Man får svar på väldigt mycket som man annars kanske inte kopplar i hop. Ha en fin fredag!

1 kommentar: