tisdag 1 maj 2012

39+5 dagar

4 dagar kvar, ihh nu börjar det blir lite för verkligt. Nu kan man ju hoppas han kommer nu i dag, i morgon eller innan denna vecka är slut iaf. I morgon skall jag till läkaren för en sista koll. Sen är det ultraljud (troligen för sista gång) på måndag nästa vecka (7 maj). Men man kan ju hoppas han kommer innan det ;) Märker att allt jag gör om dagen är till bebisen eller för bebisen. Man är verkligen i en bebis bubbla om dagen. Eller det har jag varit sista månaden. Men nu är det alltså 4 dagar kvar till termin, känns lite för bra för att vara sant. Är inte ett dugg orolig för själva födseln, men märker jag har blivit mer och mer nervös för bebisens hälsa. Kommer han vara frisk och helt vanlig när han kommer ut, eller möts vi av ännu mer komplikationer? Idag blir det till att tvätta fönstren och damma och torka lite här och där. Blir så fort dammigt när man är hemma hela dagarna, kanske man ser det mer bara ;) Köpte en värmeflaska på söndagen, som vi kan ha till lite allt möjligt. Fruen har frågat efter en sådan en god stund nu. Och så fann jag ut att bebisen kan ha nytta av den med, så då blev det en sån ;) Annars är formen stigande igen, har varit dålig den sista veckan och gått på div antibiotika. Men nu skall jag alltså ha tagit sista pillret för det och har bara lite annat kvar. Kan ju vara fint att må så bra som möjlig innan förlossningen. Utöver det så blir det alltså ett majbarn, vilket känns så mysigt på något sätt. Inte för att någon annan månad är dålig, men jag får så gokänsla av maj, vårens bästa del och ingången av sommaren:) För snart är det ju faktiskt sommar, tänk så fort tiden går. Om ca 6-7 veckor är vi på tur ner till Halmstad och Kvibille. Där skall vi vara i 5 veckor och driva folk till vansinne ;) hehe nä då, vi skall mysa hur mycket som helst!! Längtar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar