onsdag 15 februari 2012

Hemma med Emma

Ja det är precis det jag är, igen. Sjukskriven veckan ut. En god blandning av influensa och bronkit, kul. Men nu skall jag vara hemma fram till måndag så nu måste jag bli bra.

Veckorna går så sjukt fort att jag nästan inte hänger med. I helgen kommer mamma och pappa sen är det inte många veckor kvar till påsk och att jag går ut i perm. Skrämmande fort går det nu. Magen växer och små paniken med den;) nä inte så, men det är en hel del att ordna innan bebisen kommer. Och just nu så har jag noll kraft till det. Tror att så fort jag är på fötter igen så ordnar sig allt.

Det som står på listan av inköp är:
Badbalja
pyjamaser
blöjor+ allt av stell till bebis
Bytbord/uppblåsbart från Ikea
Sängkläder
Allt som man har i vagn (vad det nu är)
bebis duschlakan
Ammekudde
Stelleväska
.... Hmm ja listan är lång, och detta är det jag kom på nu.. så det är ju en del till.

en idag blev jag klar med ännu en bebis filt :) den är nog kanske i det varmaste laget men fin blev den. Maj kan ju vara ganska kallt så den passar nog fin fint i vagnen:)

Just nu är jag väldigt glad för att jag har en väninna som just har fått bebis. Galet är det att vi får bebis på samma år. Men hur mysigt som helst. Då har man någon man kan bara snacka bebis med, utan att denna blir uttråkad.

Nu skall jag ta mig en liten lur och ladda inför styremöte i kväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar