söndag 19 februari 2012

Super mysig helg


Har verkligen haft det strålande mysigt denna helgen. Hade mamma och pappa på besök och på lördagen kom svigersyster med två barn. Tänk vad gott sällskap kan göra! Åt kärleksgryta, som var en riktigt hit. Detta avslutades med semlor till hela bunten.
Tyvärr så gick helgen an smula allt för fort, men det gör den väl alltid.. Önska man kunde pausa tiden ibland och bara få vara där en stund. Nu är det snart måndag igen och vardagen är här.
Det som varit negativ denna helg är att jag lidit av en extrem huvudvärk. Helt sjukt ont har jag haft. Så ångesten för att jobba i mrg han legat på mina axlar. Men så ringde jag till legevakten idag och de sa jag kunde äta Paracet 4 ggr i dagen utan att det skulle göra ngt illa för bebisen. Phuuu så skönt, så nu har jag betydligt mindre huvudvärk och det känns igen helt okej att gå på jobbet i morgon. Bra tycker ja! Längtar så tillbaka och dagarna går ju lite fortare när man har något att göra, mer än att sova och äta.

Just nu så försöker jag att lista ut hur och vad som skall stå i alla papper till söknad om mammaperm. Inte det lättast och inte direkt ngt man gör varje dag. Måste ha dokumentation från jobbet att jag jobbat där fram till nu och från sats och fruens skola.. osv.. Jag hoppas jag får det till, för jag måste sända in det mkt snart så vi får pengar när jag går ut.

Sliter fortfarande lite med maten, har mer matlust än innan i veckan. Men tror jag sliter med att få i mig nog mat. Så känner det går ut över min energi. Så jag får försöka att bättra mig, men det är svårt att äta så mycket som jag skall utan att äta osunt. Och jag, jo jag kunde ju fort ätit en hamburgare i veckan men jag har ju inte lust på sådan typ av mat för fem öre. Så vi får nog bara fortsätta som jag för och lyssna på kroppen när den börjar säga "vila".

Börjar känna av på riktigt att jag är i sista trisemester av graviditeten. Ont i rygg och höfter, i tillägg så är man generellt mer trött och sliten. Men jag håller tummarna att allt går smidigt fram till perm.

Vi köpte in bebistäcke till vagnen och sängen i helgen. I tillägg så köpte vi lakan, sängkläder till sängen och lite mera kläder till lillen.. nu börjar saker falla på plats..på torsdag är det 10 veckor kvar!

Nu skall jag nog äta lite, hänga upp tvätten och lägga mig..:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar