fredag 2 mars 2012

Inte länge kvar nu...


Lördag och jag har faktiskt inte så mycket på schemat, och det är ganska så gott. Känner att jag blir mer och mer sliten för varje dag som går. Men samtidigt så blir jag mer och mer förälskad i det som kommer. Tänk ändå att de dagar jag är som mest sliten och knappt orkar komma mig på jobbet, så är det en liten krabat i magen som gör allt så mycket lättare.
Jag var hos doktorn på torsdagen och fruen var med, det var kos. För hon har inte hört hjärtljuden sen ultraljudet i vecka 19. Magen växer som den skall, och bebisen verkar ha det fint. Jag mår bättre efter att jag startat med jerntabletter och går sakta men säkert uppåt i vikt. Just nu ligger vikten på +9 kg, vilket inte är så illa när man är i vecka 32.
Får konstant höra att jag är så liten, men jag tycker jag är ganska stor:) hehe eller jag ser ju att jag inte är så stor, men jag glömmer av magen ibland och märker jag går in i folk och kommer mig inte förbi saker med att smala in magen, för det går ju inte längre. Älskar min mage och lillen som ligger där inne och plaskar. Plaskar och plaskar, det är ju inte så stor plats för lillen längre. Så här är det mer att jag känner varje rörelse han gör, att från att vända huvudet till hela kroppen (då blir jag illmående..he)

Har i den sista tiden börjat längta till träningen, har absolut ingen ork till det nu. Och de stunder jag har ledigt från jobbet, måste jag vila kroppen. Trodde väl aldrig att det skulle vara så tungt att jobba i småbarns barnehage och vara höggravid. Men det är det alltså, utan tvekan. Har stora planer för mig, fruen och mamma i sommar när vi skall vara i Swe... så se upp tjejer ;)

Äntligen så har vi har en ny runda på jobbet med intervjuer (till min anställning, ped leder/daglig leder/styrer). Vilket gick väldigt bra, vi hade i går inne två väldigt bra kandidater!! Detta känns såå skönt! Jag blir därför kanske bara att jobba till den 30 mars, för sen är de påsklov och det kan hända att vi stänger på jobber om det är 3 eller mindre barn. Sen har jag 1,5 vecka att ta ut i övertid. Så har jag "tur" så kan jag sluta den 30 mars och vara ledigt fram till förlossning. Det tror jag kunde vara gott för min kropp och psyke. Men samtidigt,... va sjutton skall jag göra i alla dessa veckor? Kommer sakna ungarna på jobb och jobbet så sjuk mycket. För det kan ju hända att lille inte vill titta ut för ens runt 17 maj... Åhh håller tummarna för en mycket tidigare förlossning än det.

Idag är fruen på ny jobben, trivs gör hon! Sen är det hem till middag och snabb tur på IKEA. Skall köpa in det sista vi behöver därifrån..

Nu skall jag fixa lite här..
Ha en strålande helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar