söndag 25 mars 2012

Vippestol

Idag är det söndag och bara 41 dagar kvar till termin! Det är sjukt vad tiden har gått fort. Och mitt i all min struktur och kontroll har jag alltså missat att tänka "om två veckor kan bebisen komma och det är helt normalt (v 37)". Hur sjutton har jag missat det, så om vi har lite tur så kommer han alltså om inte så länge ;). Och kommer han på termin så har jag igen tydligen missat det faktum att han bara är 1,5 mån när vi far ner till Sverige för ferie. Jag har fått för mig att han då är 3 mån och "stor".. ja just det. Det var mamma som inte helt var enig med mig om att han skulle vara så stor. Så efter lite omräkning så inser jag det med. Nu kan det ju hända att han är lite större eller lite mindre, beroende på när han väljer att komma..hoppas nu snart ;)eller efter påsk hade varit fint.

Har varit på 2 ultraljud de sista 3 veckorna, där de fann ut att han på den första kontrollen var -15% smalare än normalen.. Så vi fick ny timme till förra onsdagen och han har nu kommit upp till - 12%. Något som är väldigt bra, men vi skall dit i påsk veckan för extra kontroll. Annars så ser mina andra värden bra ut, inget protein längre i urinen heller inga antistoffer i blodet (är Rehneg). Dock har jag inte så högt Hb, hade runt 13 i starten av graviditen och är nu nere på 9, trots att jag äter jerntabletter. Blodtrycket är fortfarande väldigt lågt. Så allt i allt så bidrar detta till min slitenhet. Men nu är det bara en vecka kvar och sen har jag ledigt från det praktiska arbetet.

Hmm ja, det stämmer från det praktiska arbetet. Hon som skall ta över för mig har alltså haft den oturen och varit sjuk hela förra veckan. Så nu har vi en intensiv vecka framför oss. Som kommer avslutats med 2 veckor med administrativt. Men men inget att göra åt det. Kommer bara vara onormalt trött till helgen.. Men det är jag nu med.

Var och hämtade en vippestol igår :)


Nu skall jag städa lite här.. eller damma och dammsuga.
o så är det ju vår här och en tur på fötterna när fruen kommer blir det nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar