söndag 4 mars 2012

Bebis överallt


Jag och kulan :)

Just nu är det bara bebis, bebis och åter bebis i mitt huvud. Det är egentligen inte så konstigt, men det är det ändå. För jag brukar ju kunna fokusera på annat också, men nu när det närmar sig så är det inte så lätt att styra undan bebis tankarna. Längtar så till plutten kommer men är skiiit skrämd också. Allt, precis allt vi kommer att göra i våra liv kommer bli helt annorlunda.

Idag hämtade vi de sista bebiskläderna från Swe. Så nu har jag sorterat upp alla i storlek och håller på tvätta allt som vi köpt. Så nu hänger det bebis kläder i hela lägenheten:)

I mrg så skall jag och fruen fixa i lägenheten, alltså sätta upp tavlor som aldrig har kommit upp. Och jag tror kanske jag kommer fixa bebis sängen och ställebord platsen ganska så snart. Dock har vi inte fått tag på ngt bra att ha alla blöjor, salvor och våtservetter på/i. hmmm, hade jag haft en symaskin hade jag sytt en grej man kan hänga upp på väggen som inte väger så mkt och som klarar att hållas uppe av bara sugkoppa.. hmm ja du.

Nu känner jag verkligen att vi har en för liten lägenhet. Inte så att jag är direkt krav stor men nu när alla lågor och skåp är fulla av kläder, saker och dilldall. Så känner jag att vi kunde ha gott av 10 kvm till, som gärna hade varit ett rum till. Men det måste nog vänta till fruen är klar med skolan och vi har mer fast inkomst. Även om jag kommer tillbaka till mitt jobb, eller om jag har ett nytt jobb. Allt handlar ju om inkomsten i slutändan. Så nu klarar vi oss som det är och det är ju iof bara att rensa ut lite oftare. Sen kommer jag ju inte vara gravid för alltid så alla gravid kläder försvinner ju ner i en låda till en annan gång ;)

Veckan som kommer ser ganska full ut, men intervjuer, styremöte, ultraljud, läkarbesök och självklart jobb. Veckorna går fort, men det är just på grund av detta, jag har så mycket att göra att när jag väl sätter mig ner för att "vila" så blir jag förvirrad och vet inte ut eller in.. Så det är bara att fortsätta tills jag går ut i mammaperm.

Nu skall jag äta lite :)

1 kommentar: