lördag 10 mars 2012

Träning

Idag är tanken så att jag skall dra med fruen på träning. Hon behöver ett helt nytt upplägg och få tillbaka motivationen till styrketräning. Så dagen börjar med kosten: havregrynsgröt, protein och mjölk. Som följs upp med en städrunda i lägenheten. Och kommer att fyllas på med liten måltid innan träning. Träningen kommer att primärt bestå av en inkörning och uppväckning av muskler. Nu låter det som att fruen inte alls tränar, det stämmer alltså inte. Men vi skall starta med ett helt nytt grundläggande program så vi får bra progression. Detta inkluderar ett förändrat intag av näring och ett nytt tankesätt. Så bort med det gamla och in med det nya, från och med idag 10/3. Hon har gjort det förr och kan göra det igen, men haken har väl legat på att motivationen försvann gradvis med att jag slutade träna när jag fick träningsförbud i starten av graviditeten. Nu behöver jag att hon är i god form och motiverad till 1000 när jag väl får börja med styrketräning i juli igen. Så lycka till fruen, detta kommer bli hårt, brutalt med så värt det!!

Träning handlar inte om hur andra skall se på dig utan hur du själv känner dig och har det av träning/resultater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar