tisdag 6 mars 2012

Omgångssjukan a la vinterkräksjukan

Som ni ser på överskriften har jag haft flera super mysiga dagar, not. Vaknade kl 0.30 natt till måndag och började kräkas fram till dagen efter runt 9. Detta resulterade i kynnere/samandragningar utav dess like och en del samtal till BB. Där de sa "kommer han så kommer han", inte mycket lungnande där inte. Men troligen så var det "kramperna" i förbindelse med kräknigar som gjorde att kroppen "startade". Men turen var på vår sida trotts att dessa kynnare kom läskigt lik i intervall, helt nere på var 10:e minut. Så gav de sig efter 5 timmar och jag andades igen. Formen kom sig inte för ens idag och jag har kunnat äta lite, men är otroligt sliten och har tappat 1,5 kg av detta. Det är nog väldigt mycket vatten, så antar att jag återställer den balansen över dagen. Har till och med fått en sån där röd fläck på ögat igen (blodsprägning) av dessa dagars slit. Dock skulle jag på halvårsmöte med jobbet (missade förra då jag var sjuk), och missar det i kväll med. Kan inte komma dit och vara så hängig som jag är sen i tillägg orka jobba på onsdag. Känner mig oansvarlig av den grunden, jag vet att jag inte kan rå för att jag blev sjuk. Men ändå, jag kan inte representera mitt jobb. Heller inte höra vad de andra har att säga om jobbet, den situationen vi är i eller ngt. Det är väl det som känns mest jobbigt just nu. Situationen just nu på jobbet är alltså att jag har varit en del sjuk, mina andra anställda massa sjuka, mycket vikarier, en obestämd långtidssjukskriving och mycket obestämdhet som gärna resulterar i förvirring för föräldrarna. Barnen har det strålande men märker att så fort jag är borta från jobb, avsaknas en del rutiner och strukturen som till vanlig där blir mycket sämre. Detta är väldigt svårt att jobba bort, när mitt immunförsvar ligger på botten och jag är borta hela tiden. Men nu skall jag hålla mig frisk fram till perm!! Det är inte långa vägen kvar, men har en del att ordna upp i. I tillägg så blir vi att bestämma vem som skall ta över min tjänst nu i veckan. Och upplärning skall äntligen bli ett faktum. Den måste för övrigt vara mycket precis och konkret.

Samtidigt som jag längtar till mammapermen så känner jag att jag kommer sakna barnen i barnehagen någe fruktansvärt mycket. Nu kan ju jag komma dit på besök, men första tiden med bebisen kommer nog inte vara så "ut på tur" till "smittsamma" barnehager direkt. Jag vet att jag kommer att vänja mig vid att inte se mina sötnosar på jobben, men bara av att jag som idag varit hemma 2 dagar, känner en stor saknad till dem. Det gör att dessa få veckor jag har kvar på jobb kommer kännas en del trista. Vill på ett sätt inte vara borta från jobbet så länge. Men som tur är då får jag ju mig en egen lite plutt som kan älskas över alla skyar.
Jag håller nu bara tummarna för att hon som ersätter mig är helt strålande och super bra! och som inte planlägger en ny graviditet just nu ;) Kan ju erkänna att det var inte det bästa kortet att dra när du börjar i ny jobb. Men vi hade inte direkt något val, och jag har fått en super erfarenhet som jag kan ta med mig vidare och som kan stärka mig som person. Jag hoppas ju bara att föräldrarna inte mins min tid som " den gale svenske perioden".. trots att det varit mycket turbulens och att jag på dessa 8 mån har varit den enda som varit stabil. 3,5 veckor kvar till påskveckan (som ser ut som den blir stängd), men överlevering och 110% jobbing från min sida så skall jag tillslut känna att jag gjort så bra jag kunnat och att överleveringen blir på min topp prestation.

Nu skall jag vika bebiskläder och bädda nytt i sängen så alla bacilusker försvinner!


Lite skillnad va ;) den första är från månad 1 och den andra från 1,5 vecka sen (har blivit massa större sen dess..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar