tisdag 14 juni 2011

Bachelor i pedagogik!


Då är man stämplad "pedagog"

Så nu är man klar och har genomfört allt med glans! Helhetligt är jag nöjd med min insatts de sista 3 åren, har lärt mig massa av både misstag och succés! Mitt snitt ligger på B och det är jag mycket nöjd över och med den kan jag komma in på vilken vidareutbildning jag vill (inom fagområdet). Har just nu en emotionell overload och behöver landa lite, fick inte toppbetyg på sista examen och klarar inte helt att smälta det. Men så är det nog, kan inte skylla på andra än mig själv. Även om jag tycker att inriktningen på sensorenrna var väldigt ensriktagt och inte alls gick genom hela pensum. Med det sagt så är jag egentligen stolt av att jag klarade tala så gott ändå om ett område jag redan innan viste jag var svag på. Kalla det otur eller inte, jag vet vad jag kan och i just det området jag blev hörd i så har jag en del svagheter då jag tycker det är svårt att analysera dannings ideologiska texter. Önskar febrilt att jag fick göra om detta och inte behöva lämna scenen gråtande. Men så är det, höga krav har jag till mig själv och besvikelsen kommer med den.

Så nu var det sagt och gjort jag är färdigutbildad och behöver inte läsa en dag till om jag inte vill. Även om jag kommer det. Direkt efter examen så ringer de från SATS utanför oss och vill att jag skall jobba hos dem, så kanske om jag har tur så får jag en ganska bra lön i augusti och det gör ju inget.

Imorgon är det intervju, hoppas jag får jobbet, tror nämligen att jag har väldigt gott av att få jobba en stund nu.

Snart åker vi till Swe och det kommer bli så skönt! 9 dagar med avkoppling från livet här hemma. Bortkopplad från alla måsten och bara vara med familjen :)

1 kommentar: