fredag 3 juni 2011

Glass glass i stora lass!

Jag vill börja sjunga igen, men denna gången vill jag lära mig att sjunga. Ha en sångpedagog som rättleder mig och vägleder mig så jag lär mig att lite på rösten, att det håller och att jag vågar sjunga igen. Sjöng massa förr, men det hände ngt i sista året på gymnasiet som gjorde att jag plötsligt slutade. Kan än idag inte sjunga, eller jag vågar inte. Undrar än idag vad som fick mig att så brott att sluta, för jag vet med mig att jag vill sjunga men jag gör inte det. Nu talar jag inte om sång som kan få en hel befolkning att storkna, nej absolut inte, men sitta hemma och sjunga, sjunga för barn, för mig själv just bara för kos. Lita på rösten, lära mig så jag inte tror rösten skall spricka så fort jag öppnar munnen. Tror det ligger i att jag inte tror jag kan sjunga, trotts att jag fått några goa kommentarer förr, men det får mig inte att tro på det. När jag alltid har hört att jag inte kan, eller jag har tolkat det så. Men drömmen är kvar att kunna ta en gitarr o sätta sig ner och sjunga bara för kos.. Sitter just nu och lyssnar på Maddi Jane, o hon är helt nydelig!!

Idag har det blivit emma hemmalagad glass igen, denna gången från ett recept jag fick av söta Maria:) Man tar helt enkelt 1 skalad banan, lägger den i frysen ett par timmar eller så. Sen tar man fram den, lägger den i en matberedare/mixer med lite jordgubbar eller vad man nu vill ha. Mixar till allt är en enda glassröra (jag tillsatte lite vatten då den inte ville bli glass, utan bara små små banan och jordgubbsbitar).. Sen är det bara att smälla i sig allt! Jag lagade detta först en gång, sen en gång till med chokladsås på, sen lagade jag en till med ännu mer choklad sås på!! Jisses jag är frälst! Tror fruen blev det med, detta kommer ätas istället för glass i hela sommar, för denna innehåller ingen mjölk!!! mee love!


o så har jag varit duktigt och pluggat nästan hela dagen! Fruen fixade den fysiska delen på upptaget till polisen, nu är det bara psykiska på måndag kvar och den länga väntan på om hon får skolplats.
Vi har även gått en typ 2 timmars tur, dock i mikrofart då jag fortfarande är sjuk förkyld och orkar inget. Men det var ca 24 grader varmt idag så bara var tvungen att hänga ute lite! Snart snart är jag klar med skolan och skall vara ute så mycket jag orkar och kan! Får nog ta o söka mig ett jobb på en utomhusbarnehage eller ngt:)

NU blir det snart sängen, skall ta med den överfyllda glass magen dit om en stund;)

1 kommentar:

  1. Nam nam nam :) Isen var supergod! Takker frue for at hun tester ut oppskrifter på meg!

    SvaraRadera