torsdag 2 juni 2011

Dessert dag

Ja du man är fortfarande dålig som en tok av denna förkylningen. Är inte så produktiv om dagen, och jag kan ju skylla på det kroppsliga.. Var trotts det ute och gick en timme med fruen, runt vattnet borta i skogen. Det är så fint här, bara så ni vet som inte varit här. Skall lägga ut bilder nästa gång jag kommer ihåg att ta med kamera. Idag har jag nog haft en liten "sugen på dessert" dag så här har det gått i "blötkake/tårta", chokladmoss och snart blir det pannkakor. Men mellan det har vi ätit en kycklinggryta med svamp och creme fraiche, blev hur smarrigt som helst!

Tårtan lagade jag så här:
Botten av:
0,5 dl Mandelmjöl
0,5 dl Vanilje protein (helst bake pro)
2 msk lett kesam
3 ägg
0,5 dl sukrin
1 msk Hi-maze
2 tsk fiber husk
Vispa äggen pösiga i sukrin och rör försiktigt in det torra. In i ugnen på 180 grader ca 20-25 min. Man kan hoppa över proteinet och ta mer av mandelmjölet (vi har inte bake pro, så det blir en lite konstig eftersmak)

Sen kan man äta den som man vill.. men vi gjorde så här:


Sen över till chokladmossen, som var helt super nice!
för två portioner så behöver man:
4 äggvitor
sukrin melis
ekologisk kakao

Vispa äggvitorna hårt med sukrinet och smaksätt efter behag med kakao:)
Denna kan man även sätta i frysen i ca 1 timme, men man bör röra om ca va 10: e minut..å då blir det kära vänner GLASS I STORA LASS!!!

Måste nästan påstå att den är godast när den är "glass" och att man har ganska mycket kakao (3-4 tsk). Det är toppen gott och något jag kommer äta massa av i sommar, den är ju helt och hållet mjölkfri:)

Maten idag var ju strålande god också. Vi hade kyckling,svamp, kryddor och crema fraiche. Stekte kyckling och svamp och på slutet hade ja i en msk med creme fraiche. Detta serverade jag med en kanon stor sallad till mig själv och med ris och en mindre sallad till fruen.


I morgon skall fruen på upptag till polisen och jag håller tummarna för att det går hur bra som helst. Har i dag sökt lite jobb, har funnit ut att jag vill jobba till hösten om jag inte kommer in på profesjon i psykologi, eller kanske borde jag jobba ändå. Okej vi får se hur jag gör. Jag söker jobb, får jag ett jag vill ha så tar jag självklart det:)

Nu måste jag nästan börja med pannkakorna om det skall blir några i dag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar