tisdag 26 april 2011

Att vara nöjd på vägen..

Hee ja som ni ser, lite nu look på sidan. Som ja skrivit tidigare så har jag ett stort intresse för träning, och via att lägga lite bilder på profilen så kan ja se lite förbättringsområden. Samt att jag kanske får en bättre bild på hur jag faktiskt ser ut. Man har ju nästan alltid ett inre bilde på hur man tror man ser ut i alla situationer. Men att detta för många inte speglar den realiteten som är. Jag för exempel har längre trott att jag är ganska lång o stor, vilket kanske inte helt är fakta. De jag menar är ganska korta, o små, är tydligen nästan precis på min längd. Lika så att jag tror mig ha ett väldigt tufft och hårt utseende, vilket jag i verkligheten kanske inte har. Så inne i mig är jag grov, stor och låång. Via att lägga bilder på mig själv, vill jag förhoppningsvis bli mer trygg på hur jag ser ut och god ta det på ett bättre sätt. "avslöja sanningen" på något sätt.
Alla människor har tankar om förbättrings potentialer, om det nu är utseende eller mentalt, men vad med att vara nöjd nu och inte bara sträva efter det som man vill uppnå. Vad jag menar är inte att man inte skall ha mål, för det bör man, men jag tror man bör vara mer nöjd med sig själv under vägen.

Idag var vi uppe kl 5.30 för att simma, vi har ju Actic medlemskap och då är det fri tillgång till simhall :) Så efter kaffe, ägg och proteinpannkakor (lägger recetp längre ner) så var vi i bassängen kl 7, så 1,5 km senare så var vi nöjda och glada.
Första lunch bestod av 1 box tonfisk, majonnäs, balsamvinäger och paprika. Men en kaffesmoothie, eller vad man kan kalla det. Vi tog en espresso (lät den bli kall), isbitar, 0,5 dl chokladproteinpulver, 0,5 tsk ekologisk kakao, lite sötning, vaniljessens och vatten. Mums:) kändes som sommar!

Nu blir det plugg, skall försöka bli klar med uppgava idag, håller tummarna för det iaf. Sen blir det biffmiddag:)

Vi har en tid nu försökt att få sålt våran soffa och ett par goretex löpar skor. Och nu så har jag jammen sålt skorna och soffan kan vi får sålt idag om vi godtar ett lägre pris. Tror kanske vi gör det, men det är lite vemodigt då vi egentligen inte har lust att bli av med den, men vi är lite trötta på sittställningen i den.

Är så glad om dagen, vi har ett fantastisk område här. Är så nöjda med att ha flyttat hit. Simning, träning, lyslöypa (tur gåing, löping, och skidor på vintern), 1,5 km till stor sjö, nära till T-bana, Kiwi, jallabutik, apotek, bibliotek, skog, skog o skog.. Kan det vara bättre?

åå så en bild på mig o fruen på vårt bröllop <3

2 kommentarer:

  1. Vad inspirerande att läsa men vart är receptet, mamma.

    SvaraRadera
  2. hehe ja du det glömde jag, så skall lägga till det i morgon :)

    SvaraRadera