tisdag 26 april 2011

ok, nu nerdar jag..

Ja, man blir lite beroende av denna blogg. Men jag glömde ju helt att lägga in receptet på pannkakorna som vi äter varje morgon.Det är en kopia av Børges pannekaker från Myrevolution.no
Så här gör man på kvällen innan:
100 gram med havregryn i
2,25-2,5 dl vatten, ha i en skvätt med sitronsaft, låt stå över natten med lock på.
På morgonen så gör du så här:
Mosa en banan och lägg uppi,
1 tsk med salt,
1 tsk med kardemomma,
1 dl naturellt protein
Rör ihop till en bra smet. Stek små plättar eller lite större om du föredrar det. Stek det gärna i cocos oil, blir toppen smak på det. Om du vill alternera lite, så kan man ha en skvätt kanel och 10 droppar med vaniljessens i smeten, då blir det som banankaka:)

Energi innehåll per 100 gram
128 kcal
13,2 karb
9,9 protein
3,8 fett

Vi älskar dessa godingar, lägger ut bilder senare! Lika goda kalla som varma, så kall att ta med på jobb, innan eller efter träning!

Idag var vi som inte alls var planlagt men det blev så ändå efter en tur på skolan, så gick turen till XXL sport och vildmark. Med tanke på att jag nu säljer mina goretex skor, så ville ja ha nya. Jag säljer mina för jag klarade att köpa för små förra året. Men dessa skor är dyra, ca 1600 kr, och jag säljer de för 500 kr.. Men på XXL så sålde de dem för 700 kr (utgående modell) så pang på, en storlek större och emma har nya skor! blev en badmössa också..så nu ser jag lika tokig ut som Peggy gör på simningen:)



Middagen blev knall gooo!Storfe yttrefilét,svamp, tomat, gurka, sallad i mängder! mumsfilibabba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar