onsdag 27 april 2011

Pluggeliplugg

Jaa idag har jag faktiskt varit skiit duktig med pluggandet. Har kommit otroligt långt med uppsatsen, och fått en del tips av vänner. Nu inväntas lite hjälp med språk och div av min söta förhoppningsvis blivande svigersyster;) Min uppsats är mitt starkaste kort i Ped3000, avslutande i Pedagogik, så jag satsar allt jag har! Seninflammationen går det så där med, skriver hela dagen för att jag måste, med piller i kroppen som gör mig både illamående och trött. Men det är mitt enda hopp..

Idag blev det tidig lunch, då fruen skulle på jobb i 13 tiden. Så kl 10.30 intogs den första lunchen ;) O så här gott såg det ut och det var toppen gott.


Vi äter lite olika jag och fruen. Den största grunden är att jag är glutenintolerant, i tillägg till det så har jag en oerhört känslig mage, ja klarar inte av för mycket karbohydrater i samma släng. Den stärkelseuppbyggningen i ris, pasta, bröd, socker, och nästan all frukt går väldigt dåligt för mig. Jag har IBS, en sjukdom jag fick efter lång tid med smärtstillande innan min njuroperation. Jag tål mycket mer nu än då, men det går väldigt upp och ner. Just nu har jag uteslutit följande; laktos, mjölkprodukter, potatis, rotfrukter, pasta, ris, nästan all frukt.. Detta går egentligen bra, men ibland så saknar man en del. Jag kan äta det om jag är väldigt sugen, men det är sällan jag är. Försöker alltid att hitta alternativ till det jag utesluter..
Jag har som många andra mina svagheter, och det är nötter av alla slag.. så när en burk med jordnötsmör är i huset så ser det ut så här efter inte så lång tid..

NU har jag just sett på "Krig för fred" en dokumentär på Svt1, som handlar om de Svenska styrkorna i Afganistan, och där är ju min storebror. Så man sitter o lär massa samtidigt som man spanar efter brodern :)

Tog en tur på Actic efter många timmar med plugg, förtjänade det ja :) Men försöker ha en deload vecka, vilket är svårare än man kan tro. Gillar verkligen inte det, men min kropp behöver det. Vi skall ju trotts allt på upp i morgon kl 5.30 och simma :) sweeet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar