fredag 13 maj 2011

dagarna går för fort!

Hmm ja tror det har varit något problem med bloggen de sista dagarna, då de inlägg jag gjort inte lägre finns. SÅ försöker på den igen och uppsummera lite vad jag skrev då.

Ja som överskriften säger, dagarna går allt för fort. Satt för inte så läge sedan och längtade efter sommaren, att vara klar med skolan och alla planer inför hösten skulle vara på plats. Men ja nu sitter man här och önskar tiden gick lite lite jätte mycket saktare. Fruen har sin första examen i morgon och jag har min andra nästa fredag och så rullar det på. Längtar tillbaka till jobb, och hoppas armarna är bra snart och jag kan jobba utan piller. Men hur vet jag när mina armar faktiskt fungerar mer än 20 min i taget. Kanske skall fråga bossen om jag kan test jobba gratis en dag o se.. eller ngt

Som det ser ut nu blir det skola på mig till hösten, tänker ta 3 eller 4 fag i psykologi och 2 i ped. På det sättet kan jag välja och vraka lite mer om jag inte kommer in på profesjon. Tänkte söka till fängelseskolan men då måste jag ta Bergenspröven, o ja jag vet, den behöver inte Svenskar eller Danskar att ta. Men tydligen måste man det ändå. Så funderar på att söka ändå och vedlägga både min bachelor uppgave och den jag skrev i höstas på norska. Men får se, om ja kommer in där så blir man passerad på ett fängelse någonstans i Norge, så ja..

I helgen hade vi besök av svigersyster, så dagarna gick åt till tur i marka, go mat och långa kvällar med tjejsnack och massa kos. Önkade verkligen att alla syskonen bara kunde bo här, på Romsås. Saknar alla så fruktansvärt så fort jag inte är med dem.

Här om dagen gick det i kakbak igen, och denna gången blev det en morotskaka ala Kristine Weber. Blev toppen god!! Denna föll mer i min smak än chokladkakan (vilken var Peggys favorit) för någon vecka sedan.


Talade med en go vän igår, en av de som jobbar som frivillig på röda kors. Har alltid vela gjort det, men så har tiden rullat iväg och tummen sitter kvar ;) Men just idag så frågade jag henne om när hon skulle ta med mig dit. Och poff så skall jag dit nästa torsdag och möta hennes chef, så kanske snart så är även jag en av de altruistiska människor:)

På tisdagen var det kos i parken med en väninna. Det var så härligt, vi åt vattenmelon, jordgubbar och drack kaffe. Det var så mysigt och jag kände verkligen att jag kopplade av, borde göra sånt mer. Tänkte inte alls på allt jag måste, borde och skall göra, utan bara var där och helt inne i det vi tala om:)

Idag blev det pannkakor lagade av ägg, mandelmjöl, husk, bakepro, kardemumma, vatten och lite salt. De blev helt knall goda och gick på högkant ner i magen med hemmalagad sylt och havregrädde :) åå såklart smör och sukin på hälften av dem.











I förrgår åt vi biff, sallad och squash














och igår blev det torsk och coleslaw..







och idag efter pannkaer,.eller ja till middag blev det tacosallad med kycklingfilet och hemmalagad guacamole



Fredagen den 13, inte allas tur dag inte..så hoppas att det blir kortvarigt för dem som far illa ut och de kommer snart på fötter igen :)
Nu blir det en dusch efter träningen och sen tidigt i säng så fruen får sova länge innan tenta i morgon.

...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar