söndag 1 maj 2011

Knäckebröd!!!

NU skall ni få höra, jag fick ett knäckebröde recept av en väninna och nu mer kallas det här i detta hus för "världens bästa knäckebröd", för jäklar vad gott det var!!

Här kommer receptet, och jag lovar det är nästan ett måste att laga den:)
1 dl linfrø
2 dl sesamfrø
2 dl gresskarfrø
2 dl solsikkefrø
1 dl bokhvetemel
1 dl havregryn
litt salt
ca 4 dl vann - tilpass vannmengden til det blir nesten flytende.
Blir deigen for bløt ta i litt bokhvetemel

Smør det utover på et bakepapir, stek det på 180 grader 20 min med stengt ovn,
og 20 min med litt åpning på ovnsdøren.

Till första lunch var det äggröra med färsk persilja, spekeskinka och rökt lax

Gårdagens middag var 200gram lax (så här var vi lyckliga över den enorma mängden) till det hade jag broccoli, tomat, gurka och spinat :)

Vi var ju på fitness tävling igår, det var hur kul som helst, blev ordentligt gira att göra det en dag. Och alla dessa tränings folk som var där, helt underbart, vi var i den rätta värld:)Här neders är några av de personerna vi ser upp till i detta miljöet:)

NU skall jag skriva klart uppsatsen, om det nu skall ta hela natten;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar