lördag 28 maj 2011

Regn på en lördag..


Hmm jag har ju planer om att ta en timme på löparskorna när fruen kommer hem. Men det är lagom fristande nu när det pöser ner med regn. Men det måste nog bli en tur ändå, alla träningcenter runt omkring här är stängda för dagen. SÅ antingen blir det t-bana till stan och tärna på "bare trening" för en sista gång innan medlemskapet går ut. Eller så blir den en blöt tur i skogen. Så länge man kunde garantera att man inte blir sjuker i morgon så är det inte någer problem egentligen, men fruen har inte gooooretex skor och kommer nog inte vara så pigg på tur.Jag sitter iaf och laddar upp med kaffe och fruksallad. Har en frispisardag, att jag äter det jag har lust på, trotts att jag får ont i magen. Ibland måste jag med, jag kommer troligen ångra i mig i morgon. Men ibland så brukar jag inte känna så mycket av det ändå, är så flik till vanligt gitt;)

Idag så ringer fruen i all hast och frågar mig om vi vill ha ett bättre kombiskap än det vi har nu. Och ja, hallååå det är ju hur självklart som helst. Så i morgon får vi en nyare variant, fräschare variant:) Men jag kunde ju inte bara slänga traktoren till kombiskap vi har nu, utan nä, jag tänke minsan att den fungerar, den är sliten, men den fungerar. Och det finns alltid folk där ute som behöver säker. Så jag upprättade en annons på finn.no och la den under "gis bort". Sen tog det ca 25 sekunder och 55 pers hade kollat på den och 10 hade ringt och sänt sms. Vi gav den till den första, men gurimej som folk försökte att få den trotts att jag redan hade lovat bort den. De sa allt ifrån "jag kan hämta den om 5 min", till att "vem skall ha den då, när kommer de?" precis som om de skulle slå ner dem när de kom och kunde norpa kylen.. galet värre!

Plugg ja, det gör ja la hela tiden. Men det går lite segt idag, så tror jag får dra till skolan i morgon så jag inte lurar mig själv att saker som diska, tvätta, baka och sån är mycket viktigare. Hmm tror det blir skolan imorgon, för på måndag skall vi har nazi kollokvie grupp och det är jag inte helt förberedd på. Alla skall ha med egna frågor och så skall alla dra en lapp och börja ha "test examen".. skummelt. Men jag tror det är en toppen idé, men borde nog kunna mycket mycket mer först. Så ja, skola i morgon!

Har dagdrömt lite idag med, så funderar på att när vi drar till Halmstad när jag är klar med examen. SÅ tänkte jag att vi kunde stoppa i Göteborg och shoppa lite kläder till alla dessa bröllop vi skall på (man kan ju inte ha samma klänning i alla direkt). Men känner på mig att det blir en dyr affär, så vet inte helt hur det skall gå ihop. Sen har jag så lust att gå på Liseberg, men samtidigt inte, med tanke på att jag är så illamående om dagen så tror jag inte det är såå lockande ändå. Speciellt inte efter 4 timmar med bussen ner. Nej tack just nu.

Talade just med frugan, och vist hon var med på tur, men frågan är om och menade det eller inte..hmmmmm det är ju ganska viktigt att hon håller sig frisk nästa vecka. Hon har nämligen uptaget till polishögskolan på fredad, alltså fysiska och kanske psykiska(?) Håller iaf tummarna på att det går bra, så vi får stanna i Oslo. För jag har ju börjat söka lite jobb och så...

nu blir det "låta maten sjuka" tid och sen "löptid" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar