måndag 23 maj 2011

Rastlös i kroppen

Idag blev det lite av varje, var så rastlös att ja inte visste varken ut eller in. Så efter att vi gått upp 5.30 för att sända fruen till examen så satt jag mest o gjorde inget. ÅÅ det är såå jobbig, har ordentliga problem med att sitta stilla och göra ngt förnuftigt. Så det slutade med att ja löpte mig en tur i skogen, för att släppa lite på spänningar i min kropp. Men det hjälpte dock fint lite, hade jätte problem med stark vind och pollen.. uff. Så väl hemma igen så var jag uppvarvad och nervarvad och allt på en gång, så det slutade med att jag somnade på soffan och väcks av att fruen är klar med examen. Alltså jag fick ju inte gjort mer än liite skolarbete idag. Sen fortsatte dagen med mat och ner på träning och en tur till Stovner Sentret. Där blev i väldigt imponerade, har inte varit där och jag blev helt såld av Meny butiken där. Kanon stor och hade massa kul saker. Bland annat laktosfri yoghurt som jag köpte, smakade och insåg var den bästa jag smakat i Norge! Sweet..!

Min bror är i Afghanistan som jag tidigare skrivit, något jag inte helt gillar men samtidigt förstår att han gör och respekterar..Nu är det bara 8 dagar kvar tills han skall sättas på flyget till Stockholm. DOCK så har ju en vulkan på Island brutit ut och det är numera aska i luften..(hmm kanske därför jag slet med löpturen?) SÅ nu håller jag bara tummarna på att han får flyga hem ändå!

Igår blev det chili con carne, super gott blev det. Men dock så fick min kropp lida för det idag. Har ju IBS och tål bönor såå fruktansvärt lite. Har nu mera insätt att bönor, potatis, ris, mjölk, grädde, kornproduktet, bröd, pasta och vissa frukter är no no no! Äter de i bland ändå, men nu vet jag varför jag blir såå dålig.
Idag blev det kyckling,squash och sallad.. mums ner i magen:) o så blev det en bit sockerfri 70% choklad till dessert :)

Nu har vi varit uppe liiiite för många timmar, så nu blir det sängen och så håller jag tummarna för att ja somnar på noll och nix.
Håller tummarna för en väninnas flytt i morgon går fort och smärtfritt, glädjer mig tills jag ser dig igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar