torsdag 26 maj 2011

Sista examen den 14 juni!

Dagarna går fort som vanligt, nu är fruen på sin näst sista examen och har sen bara en kvar den 1 juni. Gött för henne!! Märker det har varit en mycket stressande vår för oss båda, men det som inte har ihjäl en stärker en! Kom just hem från legen och trodde egentligen jag skulle bli frisksskriven. Men han mena jag måste lugna ner mig några hakk, för jag kan inte jobba med ont även om jag tycker det är jobbigt att inte jobba. För jag tänkte att det visst kanske går bra om jag inte jobbar i mini eller har stänge vakter, men vi fann ut att det handlar i stort sett om alla de vakter jag har på schemat.
Idag fick jag även veta att jag kommer upp i muntlig examen den 14 juni, så nu gäller det att inte göra annat än att plugga. Trodde vi skulle får resultatet på själva bachelor uppgava idag, men det kommer tydligen om en vecka för oss som skall ha muntligt sent.

Idag är även första dagen som frivillig på röde kors, kan säga det att jag är väldigt nervös för det.. vet inte varför, men man är la det när det handlar om nya saker:)

I förrgår åt vi torsk i ugnen med citrongräs- lime sås över och det blev skiiit gott!!

jag lagade öven matmuffins av typ bara ägg och krydder och blomkål!! Blev goda men lite småå...fruen var heller inte helt nöjd men näringsinnehållet, allt för lite tydligen;)

sen igår åt vi lax och hade då dessa små muffins till:) det ser sött ut iaf, men igår var en skum dag, vi båda var hungriga som hästar så efter middagen så blev det fort mer mat, så nybakade knäckebröd försvann fort ner i magen med 2 kokta ägg som man delar i äggdelare två ggr och en msk majonäs och lite pepper.. rör ihop och poff har du en toppen pålägg på dina hemma lagade knäckebröd:)


I morgon kommer goa Anna på besök, såå det blir kos och en vän har blivit pappa!! mysigt vecka va?! om man bortser från vidare sjukskrivning och att man fortfarande inte är klar med sista examen.

nu blir det plugg tills fruen ringer och berättar hur det gått, sen middag och tur till Röda kors (som tur är så skall min vännina som rekommenderade mig jobbet vara där idag),berättar hur det gick i morgon:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar