söndag 22 maj 2011

Marshmellows

Ja tiden går fort när man har mycket att göra. Nu är den näst sista examen undangjord och det återstår bara en den 10 eller 14 juni. Sen är jag färdig pedagog, vad det nu vill betyda, för i detta samhälle så räcker det inte med en bachelorgrad, nej då, en master må till för att du skal kunna bli ngt ordentligt. Det känns lite löjligt, men jag förstår ju det, för genom dessa tre år på skolan så har jag lärt förbannat mycket.Men inte en gång har vi fått konkreta svar på vad vi kan använda vår utbildning till. Den är lite sur, och jag önskar ibland att jag kunde minnas varför jag valde denna utbildning. Det skall sägas att jag inte har ngt emot den, men om man nu inte vill jobba i skola som PPT eller på dagis som pedagogisk ledare, vad kan man göra då om man nu inte vill gå på vidareutbildnig med en gång? Jag känner ibland att jag valt fel utbildning, men även att via dessa år på skolan har jag förstått det och insett vad jag faktiskt brinner för. Så tiden framöver får berätta för mig vad det blir.. Alla papper till skolan är insända och självklart så ser jag lite på jobbmöjligheter. Men de jobba jag suktar efter så bör man ha en barnvernsutbildnig på. Så vi får se..

Det har varit lite dåligt med träning sista veckan, men så är det i examensperioder.. Men än så länge har det blivit två öker på gym och 1 timmes löping i skogen;) Och höften klarade det fin fint.. så kanske blir en tur till i dag, eller kanske mer bakning:)

Och med tanke på att det var en stund sen jag skrev sist så är det en del bilder som inte har kommit in heller. Jag har lagat allt från maschmellows till pizza till fruen:)Maschmellowsen blev lite tama i smaken, så skall försöka på nytt idag eller ngt.. tror det må till en hel del smak tillsättning, skall försöka mig på choklad med toffie smak..



och så lite mat..detta är en squash lasagne, helt grymt god. Hade skycklingköttfärs,vitlör, chili, kryddor, lett creme fraishe, tomat, squash och ost. Stekte färsen med alla kryddor och tog två msk med lett creme fraishe och sen varvade jag med squash och toppade med en tomat och ost, in i ugnen på ca 200 grader i 20 min!



Igår hade jag besök av söta Maria, fick en inflyttningspresent och massa blader!! Så blev så glad jag!! Så nu går det i plugg av raw food mat ;)


Börjar förresten att jobba för Röde kors nu på torsdag, jobbar som frivillig på ett ungdomssenter! Är ordentligt nervös men tror det kommer bli mer än bra! Så vare tisdag mellan 16-19 är jag där:) Sen blir jag troligen friskskriven till veckan, så snart är jag på plats på jobb igen. Armarna är inte bra, men mycket bättre!!

Nu blir det att läsa alla dessa artiklar, eller kanske en liten lunch först;)

Blev en uppdatterad blogg, efter förfrågan om jag kunde byta bakgrunds färg;)

1 kommentar: